I AM HERE

r. ALINA MANOLACHE
Romania
15'

O lume adormită, în carantină, văzută prin lentila observatorilor ei invizibili.  Camere de supraveghere, o dronă a poliție, o vedere futuristă din telescop a soarelui sunt îmbinate în perspectiva artificială a unui cine-ochi ubicuu care cartografiază neobosit un peisaj post-uman de proporții globale. (Oana Ghera, BIEFF 2020)

“Filmului ALINEI MANOLACHE are ca punct de pornire cartografierea unor peisaje deopotrivă familiare și străine spectatorului, vederi dintr-o lume aparent în adormire, surprinse în mijlocul unei crize de proporții globale. Înregistrate prin ochiul mecanic al unor camere utilitare, aceste vederi ne apar la o primă privire ca viziuni distopice asupra lumii, prevestiri ale unui sumbru viitor post-uman. Această impresie e deturnată însă prin inserarea unor cadre adiționale care înfățișează o serie de blocuri în noapte, aduse la viață de luminile calde care străbat din ferestre, peste care Manolache suprapune în plan sonor o bucată muzicală interpretată de un cor – I see life/ With all it’s energy/ The city streets/ The rush of time/ This is my world/ It’s where I like to be. I AM HERE e un poem vizual cu valoare de manifest, o declarație de dragoste compusă din frânturi de mesaje rostite într-o pluralitate de voci și de limbi, din cele câteva gesturi umane surprinse întâmplător, din adierea unei brize pe care o simțim chiar dacă nu ne poate atinge.” (Oana Ghera, BIEFF 2020).

Premii și festivaluri

A brave new world - Retrospectiva BIEFF.10

11 decembrie, ora 18:00, Casa Tineretului Timișoara

Accesul este gratuit, în limita locurilor disponibile

Alina Manolache

ALINA MANOLACHE (b.1990) este regizoare, scenaristă și producătoare de film documentar. În filmele sale, regizoarea pleacă de la curiozități personale și explorează zone de interes precum psihologia vârstelor, identitatea colectivă sau dinamica internă a micro-societăților. Filmografia ei mai include scurtmetrajele documentare YOUR VISIT STARTS HERE, plasat la prestigiosul Centre Pompidou și END OF SUMMER, o producție Aristoteles Workshop care a avut premiera la Visions du Reel (2016). În 2020, Manolache debutează  în lungmetraj cu documentarul Lost Kids On the Beach, dezvoltat în cadrul Archidov (Lisbon – La Femis – Nyon) și  prezentat în selecția festivalului de film documentar IDFA.

  • Fișa tehnică
  • Producție și distribuție

SCRIPTWRITER: Alina Manolache

EDITING: Alina Manolache

MUSIC: Bob Chilcott, Greener’s Sound

ADDITIONAL FOOTAGE: Laurențiu Răducanu

PRODUCER: Alina Manolache, Andrei Tănăsescu, Anca Hrab

BIEFF Timișoara

Toate filmele →

MY OWN LANDSCAPES

r. ANTOINE CHAPON | Durata 19'

Oare teroarea războiului sau cea a unui corp neînsuflețit devine mai ușor de suportat în realități randate pe calculator? Oare devin armele mai puțin letale? Dar PTSD-ul unui veteran? Cui îi servesc aceste simulări ale teatrelor de război? Cine se identifică în aceste scenarii, foști soldați mânați de teroarea războiului sau viitori soldați care fetișizează acest univers? Acestea sunt câteva întrebări puse de MY OWN LANDSCAPES. O lume open world a simțurilor, un sanatoriu 3D al soldaților traumatizați, o reconsiderare a spațiului și percepției într-un univers alternativ, asta propune filmul lui ANTOINE CHAPON. (Emil Vasilache, BIEFF 2020)

IN VITRO

r. LARISSA SANSOUR, SØREN LIND | Durata 28'

Acțiunea din IN VITRO este plasată în urma unui dezastru ecologic. Un reactor nuclear abandonat sub orașul biblic Betleem a fost transformat într-o livadă enormă. Folosind semințe de moștenire, colectate în ultimele zile înainte de apocalipsă, un grup de oameni de știință se pregătesc să planteze noi culturi în solul de deasupra. În aripa de spital a complexului subteran, fondatoarea livezii, Dunia, în vârstă de 70 de ani, zace pe patul de moarte, în timp ce Alia, în vârstă de 30 de ani, vine să o viziteze. Alia s-a născut în subteran ca parte a unui program extins de clonare și nu a văzut niciodată orașul pe care este destinată să-l reconstruiască.

THE END OF SUFFERING (A PROPOSAL)

r. JACQUELINE LENTZOU | Durata 14'

Cuprinsă de un atac de panică, Sofia se trezește prinsă într-un dialog cu Universul, care are scopul de a-i lămuri menirea experienței ei pământene. Plăsmuită de imaginația lui LENTZOU ca o emanație, prezența supranaturalului e mereu sugerată, niciodată materializată. La limita dintre revelație și halucinație, această transmisiune interplanetară pe linie directă oscilează între sfaturi care aduc a retorică self-help și dezvăluiri inedite despre adevărata natură a protagonistei, originară de pe Marte. Redată pe peliculă de 16mm și impregnată de o puternică tentă de roșu, călătoria speculativă către planeta mamă - acolo unde timpul nu există, vechiul e totuna cu noul, iar visul e adevărata realitate - capătă ritmul unei simfonii planetare care imprimă spectatorilor o senzație de plutire fără de sfârșit. (Oana Ghera, BIEFF 2020)

I AM HERE

r. ALINA MANOLACHE | Durata 15'

O lume adormită, în carantină, văzută prin lentila observatorilor ei invizibili. Camere de supraveghere, o dronă a poliție, o vedere futuristă din telescop a soarelui sunt îmbinate în perspectiva artificială a unui cine-ochi ubicuu care cartografiază neobosit un peisaj post-uman de proporții globale. (Oana Ghera, BIEFF 2020)

BAB SEBTA

r. Randa Maroufi | Durata 19'

Filmul folosește o tehnică cinematografică impresionantă. Un experiment care amintește formal de Dogville (2003 r. Lars Von Trier) și care face uz de mijloace brechtiene, ducându-ne pe o pistă politic-documentară, prin convențiile pe care le adoptă. Spectatorul e martor la condiționarea unor persoane prinse în sistemul vamal care îndeplinesc și sunt supuse unor acțiuni repetitiv-mecanice, ele fiind sparte mai departe, de voice-overul care comunică experiențe ce vin dintr-o parte și de alta a dinamicii de autoritate/submisiune dintre grăniceri și civili. BAB SEPTA este o alegorie a unei vămi de clasa a 3-a, unde drepturile oamenilor sunt subminate sub pretextul unei siguranțe aflate sub imperiul rațiunilor economice. (Emil Vasilache, BIEFF 2020)

New Acid

r. BASIM MAGDY | Durata 14'18”

O grădină zoologică în care animalele au dat join pe chat. Între imagini luxuriante, filmate pe 16mm, prin crăpături se strecoară mesaje dintr-un super-id colectiv: de la „cf? mergem la tn acasa?” și glumițe sarcastice a la Twitter, la mesaje existențialiste și cvasi apocaliptice. Punând în tensiune imagini ale lumii naturale cu dicteul automat al algoritmilor textuali care, pe alocuri, par să capete conștiință proprie, Basim Magdy fuzionează două universuri diametral opuse și obține o nouă lume stranie, în care aberațiile comunicării digitale online sunt dezgolite în fața noastră. (Flavia Dima, BIEFF 2020)

Meniu