În această bijuterie inefabilă, un bebeluș abandonat ruminează pe marginea lumii decadente, zburdând peste clădiri și nori, într-un peisaj care nu i-a semănat niciodată. Să mai fie și altceva de descoperit sau iubit în afară de rețetele de mâncare?
În esență, „Baby Anger” e o manifestare a spleen-ului suprem și a paradoxurilor existențiale – un bebeluș CGI aruncat în lumea reală doar pentru a-și etala înstrăinarea de lume e o ciudățenie, o unealtă posomorâtă. Jonathan Vinel și Caroline Poggi fac lucrurile să arate, totuși, mai puțin catastrofal – bebelușul duce o revoltă punk, cu toate că lumea nici nu o observă. Melanjul dintre materialul video și imaginile CGI dau forță filmului, revitalizând animația experimentală și ducând-o pe tărâmuri meta-cinematografice (copilul seamănă izbitor cu Vinel, de pildă, iar Vinel și Poggi joacă episodic părinții copilului). Punctul culminant? Supraimpresiunea crepusculară, elegiacă, a copilului care înghite toată lumea solară de la apus. (Georgiana Mușat)
Jonathan Vinel a studiat montajul la La Fémis, iar Caroline Poggi a studiat la Universitatea Paris IV și la Universitatea din Corsica. Primul lor scurtmetraj realizat împreună, „As Long As Shotguns Remain” a câștigat Ursul de Aur la Berlinale în 2014. A urmat „Jessica Forever”, prezentat în premieră internațională la Festivalul Internațional de Film de la Berlin în 2019. Filmele lor depășesc granițele fluide dintre cinema, jocuri video, instalație video și CGI.
DURATĂ 13min
ANUL: 2021
Țara: Franța/Italia
DISTRIBUȚIE: Barbara Braccini
SCENARIU: Caroline Poggi, Jonathan Vinel
IMAGINE: Caroline Poggi, Jonathan Vinel
ARTIȘTI 3D: Lucien Krampf, Hugo Glavier, Stanislas Bécot
SUNET: Olivier Voisin
PRODUCȚIE: Fondazione Prada, Caroline Poggi, Jonathan Vinel