13 WAYS OF LOOKING AT A BLACKBIRD

Ana Vaz
Portugalia
31 min.

Preluând titlul unui poem al lui Wallace Stevens, “13 Ways of Looking at a Blackbird” este compus dintr-o serie de încercări ludice de a chestiona acțiunile de a privi și de a fi privit.

Având ca punct de pornire un proiect comisionat de o instituție de stat care avea drept nume și concept umbrelă noțiune de “dezvățare” (unschool), filmul a devenit un caleidoscop de experiențe, întrebări și mirări ale unui grup de liceeni, după un an petrecut în compania regizoarei Ana Vaz, alături de care au dezbătut ce poate să mai însemne cinemaul astăzi. Astfel, camera devine aici un instrument de analiză, un creion, un cântec. „Filmul este un cântec pe care îl poți vedea”, scrie unul dintre liceeni într-o constelație colectivă de fraze și desene făcute în cadrul unuia dintre workshopuri. O descriere perfectă a unei ecologii a simțurilor aflată în proces de formare și formulare.

Premii și festivaluri

Locația și perioada de desfășurare a expoziției

Mezanin, Palatul Universul - 17-21 Noiembrie

Palatul Universul - Strada Actor Ion Brezoianu 23-25
*Intrarea este gratuită.
Mai multe informații despre festival și bilete

Ana Vaz

Ana Vaz este artistă, cineastă și fondatoare a colectivului interdisciplinar Coyote. Filme ei poem au la bază  colaje experimentale de imagini și sunete, descoperite și produse, care reflectează asupra unor situații și contexte care sunt marcate la nivel istoric și geografic de narațiuni ale violenței și represiunii. Extrapolare sau consecință a filmelor ei, practica ei profesională poate lua totodată forma scrisului, a pedagogiei critice, a instalației, a programelor cinematografice sau a unor evenimente efemere.

  • Fișa tehnică
  • Producție și distribuție

DURATA: 31 min.

ANUL: 2021

ȚARA DE PRODUCȚIE: PORTUGALIA

REGIE: Ana Vaz

DISTRIBUȚIE: Vera Amaral, Mário Neto, Paula Nascimento, Ana  Vaz, Nuno da Luz

IMAGINE: Ana Vaz, Vera Amaral, Mário Neto

MONTAJ: Ana Vaz, Deborah Viegas

DESIGN SONOR: Ana Vaz

SUNET: Mário Neto, Nuno da Luz, Catarina Boieiro

 

PRODUCȚIE:  EGEAC – Galerias Municipais de Lisboa

CO-PRODUCȚIE: Anze Persin, Stenar Projects, Ana Vaz

Berlinale Forum Expanded

Toate filmele →

MAY JUNE JULY

Kevin Jerome Everson | Durata 8 min.

Lunile mai, iunie și iulie sunt reprezentate prin bujori, licurici și anul 2020. Un rollerblader traversează Piața Black Lives Matter din Washington D.C.

„THE RED FILTER IS WITHDRAWN.”

Minjung Kim | Durata 11 min.

Numeroase spații coloniale, incluzând peșterile din interiorul unor coaste maritime și buncărele militare ascunse în interiorul unor cratere vulcanice, precum și urme ale revoltelor și masacrelor petrecute în aceste teritorii, pot fi găsite la tot pasul pe insula Jeju.

13 WAYS OF LOOKING AT A BLACKBIRD

Ana Vaz | Durata 31 min.

Preluând titlul unui poem al lui Wallace Stevens, “13 Ways of Looking at a Blackbird” este compus dintr-o serie de încercări ludice de a chestiona acțiunile de a privi și de a fi privit.

AUTOTROFIA

Anton Vidokle | Durata 31 min.

Filmat în satul Oliveto Lucano aflat în sudul Italiei, Autotrofia este deopotrivă o documentare a unui ritual de fertilitate străvechi practic în această regiune până în zilele noastre și o ficțiune construită pornind de la scrierile pictorului Vassily Chekrygin și a omului de știință Vladimir Vernadsky.

KAPITA

Petna Ndaliko Katondolo | Durata 22 min.

Ka-pi-ta este este denumirea oficială dată congolezilor însărcinați să aplice - prin dominație - poruncile stăpânilor lor albi asupra concetățenilor lor congolezi în munca de pe plantații, în fabrici, în comerț sau în oricare alte spații a producției și extracției capitaliste. În acest film, Kapita devine un simbol pentru munca de demascare și decodare a reprezentărilor coloniale.

AHORITA FRAMES

Angelika Levi | Durata 22 min.

"Ahorita Frames" transferă din New York-ul anului 2021 la granița din Tijuana în 2019 poveștile lucrătoarelor însărcinate cu curățarea reziduurilor de azbest după 9/11, reconfigurând astfel cartografierea politică a relațiilor de putere din America ultimelor două decenii. Filmul descrie atât devalorizarea femeilor migrante în acest context, cât și un sistem mai amplu de simbolism cultural și narațiunea sa colonială.

Meniu